Novinky
30.06.2022
Na čem pracujeme v létě 2022 - Adam Střelec
Restaurátor Adam Střelec se s námi v rámci výzvy "Na čem pracujeme v létě 2022" podělil o několik fotografií z jeho krásné práce. Právě realizuje výro... číst celé
26.05.2022
Zboží na paletě
Vážení zákazníci, díky vašim připomínkám jsme nově do našeho  systému zavedli pravidlo dopravy těžších zásilek od nás k Vám na malých polovičních nebo... číst celé
25.05.2022
Nově v naší nabídce - Volská žluč
Volská žluč - přírodní pomocný prostředek (smáčedlo) k odmaštění podkladů před natíráním kvašem nebo akvarelovýmii barvami - k čemu se používá?  číst celé
Zobrazit všechny novinky

 

  1. Úvod
  2. Vše o nákupu
  3. Řešení sporů
Řešení sporů

Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.

Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na internetových stránkách www.coi.cz.

Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.

Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na internetové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.

Kupující se rovněž může obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských práv na dTest, o.p.s. prostřednictvím internetové stránky www.dtest.cz/poradna nebo telefonicky na lince +420 299 149 009.

Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne. Mimosoudní urovnání sporu lze provést také prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na internetové stránce www.vasestiznosti.cz.  

Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.

Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.  

Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).