Novinky
14.12.2022
Inventura 22-23
Vážení obchodní partneři, kolegové, přátelé, Nedá se nic dělat, musíme to spočítat. Uklidit regály, setřídit pigmenty, špachtle, tmely, vyřadit staré... číst celé
10.12.2022
Rozšíření nabídky pro restaurátory dřeva - Set: Kremer Retušovací barvy v šelaku
Pro restaurátory dřeva jsme do naší nabídky zařadili Kremer retušovací barvy v šelaku. Velice podařený set 27 barev ve velmi světlém šelaku stačí jen ... číst celé
15.08.2022
CaLoSil ® - nanomateriál ke zpevňování kamene, omítek a zdiva a jak na jeho použití?
Připravili jsme pro Vás podrobný článek o použití nanovápenných zpevňovacích prostředků, více čtěte zde...    číst celé
Zobrazit všechny novinky

 

  1. Úvod
  2. MATERIÁLY
  3. Tmely a lepidla
  4. BEVA® 371 Heisssiegel

BEVA® 371 Heisssiegel

1 litr

Omlouváme se, tento produkt je momentálně nedostupný. Společnost Kremer nás upozornila, že do odvolání jsou problémy s dodáním na straně výrobce. Děku... celý popis
Dostupnost
6 - 10 pracovních dnů
VYBRAT TYP BALENÍ
cena od 895,40 Kč
od 740,00 Kč
bez DPH
ks
Číslo produktu:KR87030
Výrobce - dodavatel:Kremer Pigmente GmbH & Co. KG
Kompletní specifikace

Omlouváme se, tento produkt je momentálně nedostupný. Společnost Kremer nás upozornila, že do odvolání jsou problémy s dodáním na straně výrobce. Děkujeme za pochopení.



40% roztok BEVA 371

Výrobek vhodný ke zpevňování maleb.

Návod k použití:

Tento návod k použití je založen na publikacích Gustava Bergera týkajících se mnoha aplikací originální formule 371 Gustava Bergera, která je v níže uvedeném textu zkrácena jako BEVA® 371. Veškeré práce s produkty BEVA® 371 by měly být prováděny v dobře větrané místnosti.

1. Příprava lepidla:
Odeberte přibližně 1/8 (125 ml) čerstvé 1litrové plechovky BEVA® 371 a doplňte přibližně stejným množstvím aromatických rozpouštědel nebo xylenu (jako zpomalovač schnutí) nebo směsí obou rozpouštědel. To poskytne 37% roztok. Plechovku zakryjte, neuzavírejte a zahřívejte ve vodní lázni, dokud nebude roztok čirý a tekutý. Občas promíchejte.
V této formě je BEVA® 371 standardním lepidlem pro dublování a lze jej aplikovat na staré plátno nebo na nový nosič obrazu. Lepidlo nanášíme nejlépe válečkem z jehněčí kůže. Válec může být ponořen přímo do plechovky BEVA® nebo vyjmut ze zásobníku inkoustového válečku. Po použití lze přebytek BEVA® 371 seškrábnout z válečku přímo do plechovky BEVA®. Pro skladování se váleček vyjme z rukojeti a umístí do aromatického roztoku. Pokud se váleček často používá, může být zabalen do tenké hostaphanové fólie, aby se zabránilo vysychání. Využitím všech zbytků nevzniká téměř žádný odpad, dokonce i úložný roztok lze znovu použít.

2. Příprava malby:
Malbu lze připravit pro dublování následovně. V závislosti na stavu malby mohou být nutné následující kroky (v tomto pořadí):
- zajistěte nátěrovou vrstvu
- sejměte malbu z napínacího rámu, rozložte okraje rámu naplocho
- zpevnit uvolněné vrstvy barvy
- trhliny slepit a díry uzavřít, tmel. V případě špatných předchozích tmelů odstraňte starý lak a opravte tmely.
- V případě potřeby obraz nalakujte, abyste jej ochránili.
- Malbu položte vrstvou malby dolů na plech s papírem potaženým silikonem. Napínací okraje přilepte k desce lepicí páskou, abyste zabránili posunutí malby. Skalpelem opatrně odstraňte uzly plátna, výstupky a nesrovnalosti ve tkaní, nebruste.
- Zploštění deformací lakovaného povrchu
- V závislosti na požadované hloubce penetrace buď potřete zadní stranu nátěru BEVA® 371 nebo nastříkejte 8-10% roztokem BEVA® (v aromatických rozpouštědlech a/nebo toluenu 1:3 nebo 1:4). Nechte přes noc zaschnout.
Aby se předešlo zbytečnému vystavení výparům rozpouštědel, práce s BEVA® 371 se nejlépe provádí pod digestoří nebo s vhodnou dýchací maskou.

3. Příprava textilního reverzu:
Některé operace při přípravě malby vyžadují doby schnutí. Během těchto přestávek lze dublovací plátna nastříkat BEVA® 371 a takto napenetrovat.
Berger používá následující vrstvenou konstrukci:
- "Sendvičová" konstrukce z jemného, pružného, syntetického materiálu, např. Dacron polyester. Čím jemnější a jednotnější látka, tím lépe.
- mezivrstva z hostaphanového filmu (Melinex) (volitelně)
- nosná tkanina
Zatímco "sendvičovou" strukturu a podkladovou tkaninu lze připravit, uložit a nařezat na požadovanou velikost na skladě s dostatečným předstihem před použitím, mezivrstva z hostaphanového filmu by měla být připravena těsně před použitím.

4. Příprava "sendvičové" struktury a nosné tkaniny:
Jemná polyesterová tkanina by měla být lehce přišpendlena na velké síto a nastříkána řídkým roztokem BEVA® 371 z obou stran. Nechte zaschnout.
Podkladová tkanina se připravuje obdobně s tím rozdílem, že BEVA® 371 se nastříká pouze strana určená k lepení.

5. Příprava mezivrstvy
Odřízněte kus těžkého hostaphanového filmu (tloušťka 125-150 μm), asi 5-7 cm větší než obraz.
Hostaphanový film slouží jako mezivrstva, která poskytuje dostatečnou tuhost pro ochranu proti deformaci a také dobrou bariéru proti vlhkosti.
Odříznutý kus je lehce sešit na desku pokrytou silikonizovaným papírem.
Mezivrstva je potažena uzavřenou vrstvou BEVA® 371. Vzhledem k tomu, že hostaphanový film neabsorbuje BEVA® 371, tato vrstva zasychá přibližně za 15 minut. Hostaphanový film se poté převrátí a zadní strana je rovněž potažena BEVA® 371.
Suchý film Hostaphan je umístěn na čistém kartonu. Malba je umístěna nahoře vrstvou obrazu nahoru. Obrys malby je vyznačen na hostaphanovém filmu tenkým fóliovým perem. Malba se odstraní a uvnitř obrysu se nakreslí další čára asi 3 mm.
Mezivrstva je nyní řezána podle vnitřního obrysu, tedy o něco menší než malba. Vzhledem k tomu, že malířská plátna jsou často poněkud nepravidelná, je nejlepší film hostaphan nastříhat nůžkami. To by mělo být provedeno těsně před dublováním, aby nedošlo k znečištění hostaphanové fólie.

6. Příprava vazby:
Nízkotlaký topný stůl by měl být pečlivě vyčištěn. Je třeba poznamenat, že při práci na topném stole budou při dublování viditelné jakékoliv nerovnosti, ať už stolu nebo v jedné z lepených vrstev. Před lepením je proto nutné každou vrstvu zkontrolovat, zda neobsahuje nečistoty.

  • Postup je následující:
    Zakryjte stůl hostphanovou fólií o tloušťce přibližně 25-40 μm. Upřednostňuje se film Hostaphan před papírem potaženým silikonem, protože ten jen málokdy zůstává plochý na topném stole. (Zkušení uživatelé mohou vynechat tento krok, protože BEVA® 371 při správném použití nepronikne plátnem).
  • Umístěte dublovací plátno na hostaphanovou fólii nebo topný stůl stranou potaženou BEVA®371 nahoru.
  • Suchou nařezanou mezivrstvu položte na dublovací síto a přesně ji vyrovnejte.
  • Nahřívací stěrkou lehce přilepte dva sousední rohy mezivrstvy k dublování, aby se zabránilo uklouznutí.
  • Umístěte "sendvičovou" vrstvu na mezivrstvu. Pomocí tužky nebo křídy zkopírujte
    obrys mezivrstvy na "sendvičovou" vrstvu. Začněte od středu a uhlaďte
    povrch oběma rukama.
  • Zatímco je malba stále připevněna k desce, odřízněte čtyři rohy hran a zarovnejte je s malbou uvnitř vyznačeného obrysu na "sendvičové" vrstvě. Pokud není možné přerušit lepení
    hran, lze umístit značkovací body, které ukazují přesnou polohu rohů.
  • položte malbu na "sendvičovou" vrstvu vrstvou malby nahoru a zarovnejte ji
    pomocí označovacích bodů. Lehce zatlačte, abyste vrstvy přesně zarovnali.
  • Umístěte odvzdušňovací ventily kolem rohů malby.
  • Celou strukturu vrstvy zakryjte membránou, použijte vakuum
  • Stůl ihned nezahřívejte! Před tím je třeba znovu zkontrolovat strukturu vrstvy, tentokrát "pod tlakem". Lepšího podtlaku lze dosáhnout ve studeném stavu, vzduch může snadněji unikat.
  • Zahřejte stůl na celkovou povrchovou teplotu laku 65°C (150°F). Umístěte alespoň 5 plochých teploměrů pro každý roh a střed a pro každé topné těleso stolu. Nespoléhejte se prosím na elektronické termostaty a/nebo kontaktní teploměry!
  • Pomalu ochlaďte ve vakuu na alespoň 85-90 °F (35-40 °C). Výzkum Russella a Bergera ukázal, že rychlé ochlazení vytváří na malbu příliš velký tlak.

V této zdvojené struktuře se střídá porézní vrstva s vrstvou nepropustnou pro vzduch.
Tím je umožněn dobrý únik vzduchu a rovnoměrné rozložení tlaku ve vrstvené struktuře. Tímto způsobem lze použít i mírný podtlak k dosažení rovnoměrného dublování. Ve výše uvedeném procesu není použití membrány nezbytně nutné. Vakuum lze nastavit tak, aby se jednotlivé vrstvy laminátu spojily bez nutnosti vyvíjet tlak na lakovanou plochu.


Důležité:
Je nezbytné použít silikonový papír nad a pod lepenými plochami. BEVA® 371 přilne k teflonu, k filmu hostaphan a ke všem ostatním povrchům. Obrazy se nesmí montovat přímo s BEVA® 371 na pevné podpěry obrazu, v takových aplikacích je nezbytná mezivrstva jemné síťoviny.


Odstranění dublování BEVA® 371:
Obraz se položí na vyhřívací stůl, na zadní stranu se nastříkají aromatická rozpouštědla nebo se nanáší štětcem. Zadní strana plátna je potažena hostaphanovým filmem. Ohřívací stůl se předehřeje na přibližně 50-55 °C (120 °F). Po 5 minutách zkontrolujte, zda lze zdvojení odstranit. Pokud ne, výše popsaný postup se opakuje. Když BEVA® 371 dostatečně změkne, lze zdvojení snadno odstranit, aniž by se staré plátno namáhalo. U většího nátěru by se mělo odstranění zdvojení provádět po částech.

Reference:
1. G.A. Berger, "Konsolidierung von delaminierenden Gemälden",
Nachdrucke zur ICOM-Tagung v Záhřebu (1978)
2. G.A. Berger, "Heißversiegelung eines gerissenen Gemäldes mit Beva® 371", Studien zur Konservierung 20, Nr. 3 (1975)
3. G.A. Berger, "Weitere unkonventionelle Behandlungen für unkonventionelle Kunst", Studien zur Konservierung 35, Nr. 1 (1990)
4. G.A. Berger, "Unkonventionelle Behandlungen für unkonventionelle Gemälde", Studien zur Konservierung 21, Nr. 3 (1976)

beva